Wózek serii ZX został wyposażony w potężny wysokoprężny silnik, dzięki czemu może podnosić ładunki ważące nawet do 8,0 ton aż na wysokość 8 metrów.
Wysokoprężny
silnik z turbodoładowaniem zasilany paliwem za pomocą listwy Common
Rail zużywa optymalną ilość paliwa przy zwiększonej mocy, co pozwala na
oszczędności paliwa. Zwiększenie mocy uzyskano dzięki turbodoładowaniu,
tj. wtłaczaniu sprężonego powietrza do cylindrów. Turbina pracuje w
całym zakresie obrotów, pozwalając na uzyskanie większego momentu
obrotowego przy niskich prędkościach silnika. Aby jeszcze bardziej
zwiększyć działanie turbiny, sprężone powietrze przepływa przez
intercooler, dzięki czemu otrzymuje się gęstszy ładunek dolotowy.
Zwiększeniu mocy towarzyszy redukcja emisji tlenków azotu, poprzez
zastosowanie układu recyrkulacji spalin (EGR). To dzięki tej konstrukcji
wózek ZX osiąga poziom emisji spalin znacznie poniżej tego, co jest wymagane przez normy Stage IIIA.